reklama

Buď videná a porušuj pravidlá, inak svoj balón nedostaneš.

Už sa vôbec nedivím Američanom, že nemajú radi klaunov. Po dnešku asi ani  ja. Kde našli tohto zakomplexovaneho *ebila? A prečo to robí? Ľudská blbosť ma žiaľ ešte stále vytáča a pri deťoch sa mením na mamu vlčicu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Megaakcia v bratislavskom nákupnom centre- pre deti. Takú návštevnosť tam snáď nemali ani pri otváraní. Parkoviská totál obsadené, no nám sa pošťastilo.
Stanovísk veľa, program na pódiu tiež stále nejaký. Moje baby sa však rozhodli odstáť si polhodinovú radu, lebo maľovanie na tvár. Decká milé zlaté, trpezlivo čakajú, vyberajú motív. Teta maliarka – kreslí bez prestávky, milo privíta každé dieťa a na záver ukáže zrkadielko a spokojné dieťa odchádza. Má môj obdiv. Máme hotovo – tentokrát sme nestáli len kvôli srdiečku na líčku. Lula je zrazu Elza a Hanka má krásny ornament na celom líci.
Z pódia sa ozýva hudba, decká idú tancovať. O polhodinku príde Miro Jaroš. Lula zatiať volí šaša s modelovacími balónmi, veľkáči šli do potravín.
- Kde je rada? pýtam sa. Nikto nič. A tak skúšam znova.
- Začína tamto doprava, rovno, doľava a von k bráne- „vtipne“ vraví šašo.
- Ha ha,- pomyslím si. - OK, a kde teda končí?
- Tiež tam.
Začínam šípiť zradu. No dobre, postojím a zistím, dieťa chce balón.... Geniálna som! Za básničku/pesničku deti dostávajú vytúžený balón. Občas síce viac spievajú rodičia. šancu dostávajú tí vpredu. Lula teda s ťažkým srdcom zaloví v pamäti, žiada či s ňou zaspievam Svieť nám stromček jagavý. Tiež sa pretlačí kúsok dopredu, a celými 103 cm sa hlási v tej tlačenici. Chúďa moje vychované.
Zrazu šašo mení pravidlá. Začína dávať hádanky, kde odpoveďou je hádanka. Potom chytáky typu jedným dnu a troma von(tričko) a občas aj kreatívne Kto sa prihlási posledný? Aj tak si vyberá náhodne, komu dá balónovú mačku či myšku.
Kde tohto našli? Dospelých zhadzuje posmešnými komentármi, ani deti sa moc nebavia. Niektoré čakajú dosť dlho, ochotne robia všetko, čo šašo od nich chce, vytúžená odmena v nedohľadne.
Prestáva sa mi to páčiť. Šašo si zrejme užíva svojich pár minút slávy. Pritvrdzuje a v tvárach detí vidím slzičky a zúfalstvo.
Moja Lula sa mení na extroverta- hlási sa, odpovedá, no stále je bez balóna. Obracia sa na mňa o pomoc. Nahnevaná, zmohli ma emócie, dav a nedostatok vzduchu, jej vravím – Vybav si to s ujom. Jemu povedz. Ja s tým neviem nič spraviť.
Bojuje ďalej. No po ďalších 10 minútach smutne vychádza z tlačenice preč.
Je mi smutno. Prekonávala samu seba. Takto to nesmie skončiť! Chvíľku zvažujem, či ísť do toho. Doma máme kopec modelovacích balónov aj s návodom. Muž by sa tým mohol živiť.
Prepichujem dotyčného pána umelca pohľadom. S Lulou mením miesto, s odhodlaním, že jej idem aktívne pomôcť. Vtom sa dotlačí mamička a naťahuje ruku za balónom. Posledná kvapka! Všetky jedy do mňa.
- Prepáčte čakáme tu s dcérou už 20minút. Vy ste práve prišli, to nemyslíte vážne!? - ozvem sa.
- 20minút? Veď toľko tu ani ja nie som. - opäť glosuje šašo. – a pre koho je ten balón?
Mamička ukazuje na spiace 6 mesačné dieťa v kočíku. ?!
No nech som za kravu. – To nemyslíte vážne, dieťa sa tu hlási, robí všetky tie vaše nezmysly. Nedá mi a ujovi dávam preslov o tom , že nie všetky deti sú sebavedomé a porušujú pravidlá.
On mi vracia, vraj si máme my rodičia ustriehnuť, kto je na rade.
Oponujem, že je to akcia pre deti a nie pre rodičov. Žiaľ, aj tu vyhrávajú tí asertívny rodičia. Dodávam- Veď si všimnite aké sú už tie deti smutné!!!
- Heeeej, a ty si smutná? pýta sa ten pako Lucky.
- Áno, a vyhŕkne jej slza.
Nepýta sa ani čo chce, ani na farbu. Snaží sa to uhrať, či sa vie starať o žirafu. Lucka nevie. Je zmätená. Celú dobu čakala na macíka a dostáva žirafu.
Je mi smutno. Aj Lucka plače. Nechápe, čo sa udialo. Maminka sa hnevala. Ona sa hlásila, aj chcela zaspievať. Nedostala na výber.
Odchádzame bokom. Nechávam tam šaša, aj to 10 ročné dievčatko plné zúfalstva, čo prišlo ešte pred nami a plnilo všetky tie nezmysly.
Rozmýšľam či to stálo zato. Ako to Lucka spracuje? čo si z toho odnesie? Mali sme odísť a nechať to tak? Ako vychovávať deti? V škôlke sa naučila hlásiť a odpovedať, keď ju vyvolajú.
Luli, nie vždy to tak funguje. Musíš zistiť s kým máš tú česť - Buď videná a porušuj pravidlá, inak svoj balón nedostaneš.

Zuzana Ondruš

Zuzana Ondruš

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kandidujem za miestnu poslankyňu za Ostredky Som Bratislavčanka. Žijem týmto mestom. Mám ho rada a záleží mi na ňom. Rada cestujem a spoznávam nových ľudí. Športujem, relaxujem, pracujem v záhrade. Zaujímam sa o technológie a rada ich využívam v každodennom živote. Pre svoje deti chcem zdravé a bezpečné prostredie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu